Bonaire
30 oktober 2015 - Bonaire, Nederlandse Antillen
Hallo allemaal,
Afgelopen zaterdag zijn we weer eens in het vliegtuig gestapt, met deze keer als bestemming Bonaire. Na een vlucht van 9 uur en een kwartier, waarin we heerlijk de ene tv serie na de andere gekeken te hebben - en tussendoor een onderbreking voor hutspot met gehaktballetjes!!- stonden we alweer op de grond in Curacao. Wij hadden voor de heenweg bewust voor deze vlucht gekozen, omdat de rechtstreekse vlucht pas 's avonds op Bonaire aankwam. Vrijwel meteen weer doorgevlogen naar Bonaire, waar we een half uur later alweer aankwamen.
Het hotel ligt zowat naast het vliegveld, dus de transfer was binnen een paar minuten gedaan en voordat we het wisten stonden we bij de receptie van hotel.
De receptioniste begon meteen enthousiast te vertellen over het avondprogramma en of we toch wel wisten dat Dre Hazes jr er was en dat hij dus ging zingen. Zelf had ze Dré nog niet gezien, omdat deze een paar dagen naar Curacao was geweest. Maar ze wilde hem beslist nog zien hoor!! Lopen wij vervolgens richting onze kamer ( we staan nog steeds vlakbij de receptie) en letterlijk tegen Dré aan, die ons nog vriendelijk gedag zegt en vervolgens via de hoofdingang naar buiten loopt. Vragen wij aan de receptioniste of ze hem nu gezien heeft. Reageert zij heel verbaasd : " Hoezo was hij het dan? Liep hij langs? Ik heb hem niet gezien". En ze wilde hem zo graag zien :)).
Achteraf snappen we nog niet dat zij het zo moeilijk vond om hem te spotten, want de dagen dat hij er was, was hij altijd in de buurt van de strandbar te vinden en zeer vriendelijk en kletst met iedereen.
's Avonds zijn we toch maar even gaan kijken naar het optreden, alhoewel zijn repertoire absoluut niet onze smaak is.
Bonaire is een eiland dat qua afmetingen tussen Ameland en Vlieland in zit. De ene helft van het eiland bestaat uit een groot aantal zoutmeren, waar vroeger de slaven te werk werden gesteld. Nu nog steeds een zoutwinningsgebied, waar de slavenhuisjes nog steeds te zien zijn. Aan de andere kant ligt een beschermd natuurgebied, waar veel flamingo's te vinden zijn. Daar tussenin ligt dan Kralendijk en een klein dorpje genaamd Rincon. Rondom het hele eiland ligt een rif, dus snorkel/duikplekken zijn hier meer dan genoeg. Nog sterker, de duikers huren hier allemaal een pick-up truck en rijden met hun flessen van duikplek naar duikplek, die hier allemaal worden aangegeven met een gele steen met de naam van de duikplek. Duikflessen staan bij
ons hotel ook voor het grijpen en voor het hotel verdwijnen ook dag en nacht groepen mensen in het water. Wij als niet-duikers hebben het lekker rustig. De hele dag is iedereen weg of onder water en is het strand, het rif , zwembad e.d. bijna alleen voor ons. De afgelopen dagen hebben wij scooter gehuurd om het eiland te bekijken en tussendoor op mooie plekjes te snorkelen. Ver hoef je hier zeker niet te gaan, omdat er volop vis te vinden is voor het hotel, maar ook schildpadden en zelfs dolfijnen!!
Hoe dan ook, een prima eiland om een weekje te verblijven. Genoeg te doen, mooi weer en een hele relaxte sfeer. Jammer dat we morgenavond alweer terug vliegen.
Liefs van ons en tot volgende week!
Maria en Petra


Goede reis terug,Tineke
Goede terugreis
Lees net jullie mail maar ik denk dat jullie inmiddels alweer in Nederland zijn, haha.
Wist niet eens dat jullie weer ergens heen gingen maar leuk om jullie verslg weer te lezen en de foto's te bekijken.....
Jammer van Dre....zou beter Guus kunnen zijn toch???
Liefs en groetjes!