Hollywood
23 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten
Hallo allemaal,
Zondagochtend weer aangekomen in Los Angeles, waar we vanaf het vliegveld met een speciale Fly Away bus naar Hollywood zijn gereden. We hadden een hotel op Hollywood Boulevard genomen, dus zaten niet ver van de Walk of Fame. Eerst even een uurtje relaxen bij het zwembad, voordat we aan de wandel gingen om wat beroemde namen te kunnen zien op de ruim 2500 sterren die hier op het voetpad te zien zijn. Clint Eastwood, Whoopi Goldberg, Michael Jackson, Mariah Carey, Rihanna om maar wat namen te noemen. Verder de hele avond de menselijke dierentuin bekeken, die op Hollywood Boulevard te zien is. En dan moet je denken aan alle Spidermannen, Michael Jacksons, Avatar, Rambo en allerlei anderen die hier te zien zijn.
Gisteren hebben we een kijkje genomen achter de schermen bij Warner Bros. Bij aankomst zagen we al dat dit een enorm groot complex is. 110 ha vol met allerlei hallen waar in elke hal iets anders gebeurd. Dan moet je denken aan natuurlijk de sets van allerlei series en films, maar ook de afdelingen waar het geluid gemaakt wordt, decorstukken enz. Buiten zijn er kleine stukjes straat met voorgevels, die telkens van kleur of vorm veranderd worden, zodat t linkt dat je op een andere plaats bent. We hebben het appartement van George Clooney gezien ( helaas Elise, dit is niets anders dan een voorkant) , de plaats waar Spiderman gefilmd is, Full House, we hebben in het café en zelfs op de bank gezeten
van Friends. Ook is er een klein oerwoud aanwezig, waar Jurassic Park is opgenomen en waar de vijver ligt waar Kermit de kikker zijn liedje zong. Ook attributen en kleding van Harry Potter en de voertuigen van Batman mochten niet ontbreken. Kortom gewoonweg veel te veel om allemaal op te noemen.
Ook andere filmmaatschappijen komen hier wel eens een deel van een film maken, omdat ze zoveel filmsets hebben. Kortom
superleuk dagje uit waar we veel gezien en gehoord hebben.
Met de bus vervolgens weer terug naar Hollywood Boulevard, waar opeens de weg afgezet werd. Er kwam een VIP langs. Wij dit allemaal gefilmd ( zie video's) , maar je ziet niet veel dan een aantal zwarte auto's een gewapende mannen. Toen het circus voorbij was, wisten we in eerste instantie nog niet eens wie het nu eigenlijk was. Later bleek dat dit Hillary Clinton geweest moest zijn.
Vandaag zit het er voor ons helaas op. We hebben weer een superleuke en mooie reis gehad. Vanavond stappen we op het vliegtuig, morgenmiddag weer op Schiphol. ( o ja voor het thuisfront: onze vlucht zal zeker 1,5 uur later aankomen. Dat hebben we al gehoord).
Liefs, Maria en Petra
PS Marga: het eten was prima hoor op de Cookeilanden. Er wordt natuurlijk heel veel vis gegeten, o.a. ook in een salade waar rauwe vis in zit. Maar de meeste kamers daar hebben een eigen keuken, waar we ook gebruik van gemaakt hebben. Was wel lekker om weer eens zelf te koken na al die hamburgers in de VS


Groetjes van Tineke
Hartelijke groet,
José