Jumping Cholla Cactus

7 augustus 2016 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Hierbij ons laatste berichtje uit de VS. Een paar dagen geleden zijn we via Route 66 en Joshua Tree NP naar Palm Springs gereden. We hebben niet de gehele Route 66 gereden, omdat onze afstand die we moesten rijden erg groot was. Route 66 gaat Selismanhelemaal binnendoor en zou ons dan teveel tijd kosten. Wel hebben we een stop gemaakt bij Seligman, waar Route 66 doorheen loopt. Een dorpje geheel in oude stijl. Kijk maar gewoon even naar de foto's, die zeggen genoeg.
Daarna door naar Joshua Tree NP. Een park waar 2 woestijnvormen bij elkaar komen, nl de low en de high desert. ( 400 en 1500 m). Onze eerste stop in het park was bij de Cholla cactus garden. Midden in de woestijn een soort tuin, vol met cactussen. We wisten alleen niet dat die kleine groene balletjes ( lijken op een bolster van onze kastanje, alleen met veel grotere stekels) ook wel  ' jumping Cholla cactus ' wordt genoemd. Nou, of hij ook echt gesprongen heeft, zullen we nooit weten, maar voor we het wisten hing er zo'n bolster bij Maria in haar kuit. In eerste instantie dacht ze dat het Joshua Tree NPeen steekbij was, omdat we al werden gewaarschuwd dat deze heel agressief waren, op zoek naar vocht. En dat kan ook menselijk vocht zijn. 
Ze sloeg naar haar been en voor ze het wist, hingen er ook van die gigantische stekels in haar hand. De stekels zaten minimaal 1,5 cm in haar huid en het vervelende balletje had de stekels ook nog naar elkaar toe staan, zodat je het er niet zomaar af kon krijgen. Met een pincet al die stekels 1 voor 1 eruit gehaald ( wat heel erg veel pijn deed) en uiteindelijk de rest van het park ook nog bekeken. Nu maar hopen dat er geen ontstekingen ontstaan. ( ze heeft het natuurlijk goed ontsmet en ook nog in een flink zeepbad gelegen, maar je weet nooit)
Gisteren in Palm Springs een relaxdagje.  Palm Springs ligt midden in de woestijn, Palm Springsmaar heeft veel palmen en golfbanen. Beroemdheden en elite hebben hier hun huis.
Vandaag rijden we door naar LA waar we Venice Beach en Santa Monica zullen bezoeken. Vannacht hebben we dan onze vlucht naar Rarotonga, op de Cookeilanden.  We hebben gelezen dat het internet daar een stuk langzamer is, dus mocht het daar niet lukken, dan houden jullie de foto's nog tegoed. 
Liefs en tot snel,
Maria en Petra

Foto’s

4 Reacties

  1. Marga en Elly:
    7 augustus 2016
    Lekker dan !! Hoop idd dat er geen ontsteking komt ! Ligt iig niet aan de behandeling ;)
  2. Tineke van Andel:
    7 augustus 2016
    Hoihoi,
    Ik was een beetje achter met lezen maar ben nu weer helemaal bij.
    Weer prachtige foto's zeg!
    Hopelijk gaat het verder helemaal goed met het been van Maria.
    Goede reis naar de Cookeilanden en veel plezier daar!
    Liefs en groetjes van Tineke
  3. Olga Gremmen:
    8 augustus 2016
    Weer mooie verhalen en foto's! Hopelijk heeft Maria niet te veel last van haar been.
    Nog heel veel plezier verder en groetjes van Olga.
  4. Diny van Steen:
    10 augustus 2016
    hoi Petra en maria ;
    maria het is te hopen dat het goed gaat met je been! nog veel plezier op de cookeilanden' groetjes diny