Zuid-Afrika
2 juli 2013 - Upington, Zuid-Afrika
Hoi allemaal,
Na een heerlijke lange zondag in het vliegtuig gezeten te hebben (alleen maar CSI, The Mentalist, Criminal Minds kijken en dat soort dingen en niet te vergeten lekker slapen), zijn we rond 21.15 uur geland in Kaapstad. De volgende ochtend werden we direct om 8 uur naar het verhuurbedrijf gebracht, waar we zo’n 2,5 uur uitleg gekregen hebben over de huurauto. Daarna meteen op pad richting Calvinia, wat erg lasting met een GPS bleek te zijn! Het leuke apparaatje wilde een andere route dan wij wilden en liet ons daardoor meteen een stukje omrijden. Omdat de afstanden hier heel anders zijn, en er continu werkzaamheden aan de weg gedaan worden (het lijkt wel op Canada met alle mensen die met een vlag zwaaien om je tot stilstand te manen), werd het uiteindelijk een lange rit. We dachten slim te zijn en de verkorte route te nemen, die op de kaart stond aangegeven als de sightseeing route. Die bleek heel mooi te zijn, maar al snel te eindigen op een gravelweg vol met gaten en stenen. Het werd dus een race tegen de klok om nog voor donker dat pad (van zo’n 120 km! lengte) af te rijden. De laatste 30 km naar Calvinia was weer geasfalteerd en moesten we in het schemer donker rijden. Op het moment dat het opeens stik donker was, reden we Calvinia binnen. Snel nog even boodschappen doen en vervolgens op onze luxe campingplaats de gehele auto maar eens inrichten, want die stond bomvol met onze rugzakken en de boodschappen.
Gasfles aansluiten ging ons al goed af, dus zelfs een maaltje koken op het 2-pits gasstelletje lukte ook nog. We leken wel echte kampeerders. De nacht bleek ook reuze mee te vallen. We hebben het zeker niet koud gehad.
Vanmorgen lekker op ons gemak gedaan en uiteindelijk pas rond 10.15 uur vertrokken naar Upington. Hier vertrekken we morgenochtend weer om het Kgalagadi National Park in te rijden, waar we op zoek gaan naar leeuwen. Voor iedereen die het leuk vindt om een rondleiding door de huurauto te bekijken, kan terecht bij de video’s. Hier staat een filmpje van. Foto’s zal niet meer gaan lukken, omdat we nu op de internetverbinding van iemand zitten te werken en die is erg langzaam. Die houden jullie dus nog tegoed.
Veel liefs,
Maria en Petra


Veel plezier!!!!!!
liefs Huub en Lia xxx
Gr. José
Veel plezier en groetjes,Tineke
ziet er leuk uit, die auto.
Veel plezier en tot een volgene keer.
Wij zitten op dit moment op een camping in Luxemburg. Over een paar dagen gaan we naar Frankrijk.
Groetjes, Gerda en Ton